Stepper – ranking 2023

Czy warto mieć w domu stepper?

Stepper to sprzęt fitness, który zajmuje niewiele miejsca. Ponieważ można ustawić go na przykład w salonie, nietrudno połączyć przyjemne z pożytecznym i zacząć się ruszać w trakcie oglądania ulubionego serialu. Stepper jest też prosty w obsłudze i stosunkowo cichy, co również zachęca do regularnych treningów.

Co z efektami? Zalety stepperów to przede wszystkim wzmocnienie mięśni i poprawa ogólnej kondycji fizycznej. Jednak taki trening mięśni nóg pozwala również nadać atrakcyjniejszy kształt udom, łydkom i pośladkom. Co ważne, ćwiczenia na stepperze ujędrniają też skórę i zmniejszają widoczność cellulitu. Stepper pomaga przygotować ciało do intensywnego treningu – stanowi więc wstęp do lepszego dbania o siebie i swoje zdrowie.

Warto zauważyć, że przy prawidłowym korzystaniu ze steppera poprawia się również postawa całego ciała, a to pomaga przeciwdziałać bólom i przeciążeniom kręgosłupa. Takie niewielkie urządzenie może mieć więc bardzo korzystny wpływ na ogólny wygląd i samopoczucie.

Stepper ranking

Jaki stepper wybrać? Okazuje się, że istnieją różne rodzaje stepperów – proste, skrętne, z kolumną, z ramionami czy z linkami. Wybór konkretnego modelu będzie zależny od kilku czynników. Sprawdź, jakie typy stepperów cieszą się największą popularnością!

1. Stepper Zipro Roam

 

Stepper Zipro Roam



Stepper Zipro Roam to urządzenie 2w1, czyli stepper prosty i skrętny. Model posiada elastyczne linki do treningu rąk. Jego atutem jest też kompaktowy rozmiar i estetyczny design.

Sprzęt posiada komputer z wyświetlaczem. Informuje o liczbie spalonych kalorii, ilości wykonanych kroków czy czasie treningu. Jego udźwig to 120 kg. Produkt posiada funkcję SCAN – sprawdzanie danych na ekranie bez naciskania przycisku. Zaletą steppera są też antypoślizgowe pedały.

Zalety: Wady:
+ Ma dobry stosunek jakości do ceny. – Szybko robi się hałaśliwy (skrzypienie).
+ Jest solidnie wykonany.  
+ Posiada dwa tryby pracy do wyboru.  
+ Dobrze się prezentuje.  

2. Stepper HMS S3033

 

Stepper HMS S3033



Stepper HMS S3033 to stepper skrętny, który pozwala wykonywać ćwiczenia nie tylko w płaszczyźnie pionowej, czyli góra – dół, ale również na boki. Sprzęt jest wyposażony w linki do treningu ramion. Posiada antypoślizgowe stopnie i trwałą konstrukcję. Oferuje też funkcję komputera z wyświetlaczem.

Stepper liczy czas, ilość wykonanych kroków, liczbę powtórzeń na minutę czy spalone kalorie. Model posiada regulację wysokości stopni. Jego maksymalny udźwig to 100 kg.

Zalety: Wady:
+ Ma dobry stosunek jakości do ceny. – Negatywne opinie dotyczą jakości uchwytów przy linkach.
+ Jest stabilny i wytrzymały.  
+ Ma kompaktowe rozmiary.  
+ Występuje w dwóch wersjach kolorystycznych do wyboru.  

3. Stepper Trizand HQ

Trizand HQ



Trizand HQ to stepper skośny z linkami i wyświetlaczem LCD. Urządzenie posiada regulację zakresu pracy. Jego atutem są też stabilne stopki antypoślizgowe. Model pozwala na odłączenie linek, w zależności od potrzeb użytkownika.

Stepper wytrzymuje obciążenie do 120 kg. Posiada 4 funkcje monitorujące trening: ilość powtórzeń, czas ćwiczeń, spalone kalorie, średnia powtórzeń na minutę. Wymiary pedałów w tym modelu to 12 na 27 cm.

Zalety: Wady:
+ Ma niską cenę. – Jest hałaśliwy (skrzypi).
+ Posiada wyświetlacz z informacjami o przebiegu treningu. – Oferuje niewielki zakres skrętu.
+ Ma odczepiane linki.  
+ Zajmuje mało miejsca.  

4. Stepper Spokey STEPPEN X

 

Stepper Spokey STEPPEN



Stepper Spokey STEPPEN X to urządzenie 3w1, czyli stepper pionowy (prosty) oraz skrętny, a także ekspander (posiada linki do treningu ramion). Model wyposażono też w komputer z wyświetlaczem, dzięki czemu sprzęt fitness informuje o czasie treningu, spalonych kaloriach, ilości kroków i liczbie kroków na minutę.

Stepper posiada duże antypoślizgowe pedały o wymiarach 32 x 13 cm. Jest wykonany ze stali i tworzywa ABS. Wytrzymuje udźwig do 130 kg.

Zalety: Wady:
+ Ma dobry stosunek jakości do ceny. – Ma słabej jakości licznik.
+ Jest solidny i stabilny. – Jest hałaśliwy.
+ Oferuje dwa tryby pracy.  
+ Stawia duży opór w trakcie treningu.  

5. Stepper HMS S3085

 

Stepper HMS S3085



Stepper HMS S3085 to urządzenie z ruchomymi linkami i ramionami. Model pracuje w płaszczyźnie skośnej. Posiada regulację wysokości stopni (oporu). Urządzenie wyposażono w antypoślizgowe, szerokie stopnie. Sprzęt posiada też komputer z wyświetlaczem.

Stepper liczy spalone kalorie, wykonane kroki, czas ćwiczeń i liczbę powtórzeń na minutę. Jego maksymalny udźwig to 100 kg.

Zalety: Wady:
+ Ma korzystną cenę. – Jego ramiona są niestabilne, luźno zamontowane.
+ Posiada regulację oporu. – Według niektórych opinii szybko zaczyna skrzypieć.
+ Jest solidnie wykonany.  
+ Został wyposażony w linki i ramiona.  

6. Stepper Hop-Sport Noble red

 

Stepper Hop-Sport Noble red



Hop-Sport Noble red to stepper z kolumną, wyposażony w komputer z wyświetlaczem. Urządzenie posiada regulację wysokości kroku i kolumny. Ma też elastyczne ekspandery w zestawie. Model pracuje w dwóch płaszczyznach – prostej i skośnej.

Stepper posiada udźwig do 100 kg. Liczy czas, kalorie, liczbę kroków i tempo, czyli ilość kroków na minutę. Posiada pedały o wymiarach 33.5 x 14 cm, z powierzchnią antypoślizgową.

Zalety: Wady:
+ Ma atrakcyjną cenę. – Jest nieco niestabilny.
+ Posiada regulację oporu. – Może zarysowywać podłogę – warto ustawić go na dywanie lub innym podkładzie.
+ Nie zajmuje wiele miejsca.  
+ Jest dosyć lekki – łatwo jest go przenieść.  

Jaki stepper wybrać? Rodzaje stepperów

Zalety stepperów to między innymi prostota ćwiczeń, możliwość wykonywania treningów niezależnie od pogody, a także szansa na łatwe włączenie aktywności fizycznej do planu dnia codziennego. Jeśli zastanawiasz się nad zakupem steppera, pamiętaj, że istnieją dwa główne typy stepperów: prosty i skrętny.

Stepper prosty jest tani i nieskomplikowany, a trening na nim przypomina chodzenie po schodach. Na takim stepperze wykonujesz ruchy stopami w płaszczyźnie góra-dół.

Stepper skrętny imituje jazdę na łyżwach czy rolkach. Ruch na nim odbywa się na boki oraz w płaszczyźnie góra-dół. Dzięki temu ćwiczenia angażują większą partię mięśni.

Pozostałe rodzaje stepperów to:

  • steppery mini – wszystkie bez kolumny i bez ramion (rączek),
  • stepper kolumnowy – może być prosty i/lub skrętny, wyróżnia go obecność słupka, na którym można oprzeć dłonie, aby trzymać prawidłową postawę w trakcie ćwiczeń, jest dobry dla osób z nadwagą i dla seniorów,
  • stepper z linkami – posiada dodatkowe linki elastyczne, dzięki którym umożliwia też trening mięśni ramion oraz brzucha.

Jeśli zastanawiasz się, jak wybrać stepper, to miej na uwadze, że dla początkujących lepszy będzie prosty mini stepper – trening mięśni na stepperze skrętnym jest o wiele bardziej wymagający i może zniechęcić do dalszej aktywności.

Przy zakupie steppera zwróć uwagę także na:

  • zastosowany rodzaj oporu,
  • maksymalną nośność sprzętu, czyli maksymalną waga użytkownika,
  • funkcję komputera z wyświetlaczem – może monitorować takie dane jak czas, dystans, spalone kalorie, ilość powtórzeń,
  • wielkość pedałów – istotna zwłaszcza dla panów, dobrze też gdy stopnie mają antypoślizgową powierzchnię.

Stepper prosty i stepper skrętny – efekty ćwiczeń

Efektem prawidłowo wykonywanych ćwiczeń na stepperze będzie nie tylko poprawa metabolizmu i utrata zbędnych kilogramów, ale również:

  • wzmocnienie dolnych partii ciała: ud, łydek i pośladków,
  • lepsza stabilizacja pleców,
  • lepsza kondycja i wydolność,
  • wysmuklenie nóg,
  • ujędrnienie skóry,
  • redukcja cellulitu,
  • spalanie tkanki tłuszczowej,
  • wzmocnienie mięśni brzucha.

W przypadku steppera skrętnego zaangażowana w trening będzie większa ilość mięśni, w tym przede wszystkim mięśnie pośladków i mięśnie po wewnętrznej stronie ud. Z kolei stepper z linkami pozwoli wyrzeźbić także górne partie ciała, jak barki, ramiona i brzuch.

Nie wolno zapominać, że regularne treningi tego typu oddziałują również na psychikę – poprawiają samopoczucie i redukują stres. Godzinny trening na stepperze pozwala spalić od 300 do 600 kalorii, w zależności m.in. od indywidualnych cech budowy ciała i intensywności ćwiczeń. Efekty ćwiczeń na steperze obejmują więc praktycznie całe ciało, mimo że ćwiczenia na takim urządzeniu wydają się banalnie proste.

Stepper opinie

Napisz nam w komentarzu, lub daj znać na facebooku co sądzisz o naszym zestawieniu 🙂

POWIĄZANE ARTYKUŁY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najnowsze wpisy

Warto sprawdzić