Nabłyszczacz do zmywarki to jeden z trzech niezbędnych produktów w domach, w którym do zmywania naczyń używa się zmywarki. Pozostałe dwa to kapsułki lub tabletki (inaczej kostki), ewentualnie płyn do zmywarek oraz sól. Jaka jest więc rola nabłyszczacza? Nabłyszczacz, jak sama nazwa wskazuje, ma za zadanie nabłyszczać naczynia, w tym zwłaszcza szklanki, czy kieliszki. Jego działanie opiera się natomiast na zmniejszeniu napięcia powierzchniowego wody. Sprawia to, że woda w zmywarce rozprzestrzenia się bardziej równomiernie i szybciej wysycha, a to zmniejsza ryzyko powstawania smug po kroplach i zaciekach. Jak wybrać najlepszy nabłyszczacz?
Nabłyszczacz do zmywarki ranking:
Sprawdź podobne rankingi:
Gdzie wlać nabłyszczacz do zmywarki?
Miejsce na płyn do nabłyszczania znajduje się najczęściej w drzwiczkach zmywarki, po ich wewnętrznej stronie. Pojemnik na nabłyszczacz powinien być zlokalizowany obok pojemnika na detergent. Wystarczy więc otworzyć klapkę, wlać odpowiednią ilość preparatu – najlepiej korzystając z lejka – i zamknąć otwór. Nabłyszczacz działa w cyklu płukania, dlatego zmywarka nie otworzy tej komory w tym samym czasie, w którym otwiera dozownik na płyn/kapsułkę.
Czy warto kupić ekologiczny nabłyszczacz do zmywarki?
Wiele osób rezygnuje z nabłyszczaczy do zmywarek, obawiając się stosowania kolejnych środków chemicznych w swoim domu. Warto wiedzieć jednak, że podobnie jak eko tabletki do zmywarek oraz kapsułki, na rynku dostępne są także ekologiczne nabłyszczacze. Ich formuła oparta jest na wyciągach roślinnych, które działają podobnie do kwasu fosforowego używanego w większości standardowych preparatów.
Stosowanie ekologicznych środków czystości ma natomiast wiele zalet, w tym:
- zmniejszenie ryzyka zajścia niepożądanej reakcji chemicznej w kontakcie z innymi środkami,
- ochrona środowiska,
- bezpieczeństwo dla ludzi, zwłaszcza dla alergików.
Największa wada ekologicznego płynu nabłyszczającego to najczęściej jego cena, ale stawiając na taki produkt na pewno nie musisz obawiać się pozostałości na naczyniach.
Jak wybrać nabłyszczacz do zmywarki?
Większość zmywarek nie poradzi sobie z myciem szklanych naczyń bez smug i zacieków, jeśli nie zastosujemy w nich nabłyszczacza oraz soli. Sól odpowiada za zmiękczenie wody, a nabłyszczacz za zmniejszenie jej napięcia powierzchniowego, dlatego pracując w parze, zapewniają naczyniom idealny połysk. Z produktu tego typu możesz zrezygnować tylko wtedy, kiedy kupujesz kapsułki wieloskładnikowe, które zawierają już odpowiednią dozę nabłyszczacza.
Jak więc wybrać najlepszy płyn nabłyszczający? W większości przypadków odpowiedź na to pytanie będzie bardzo prosta – wybierz detergent tego samego producenta, którego tabletek lub kapsułek używasz na co dzień. Takie produkty powinny nawzajem się uzupełniać. Poza tym, zwróć też uwagę na następujące kwestie:
- funkcje – płyn poza nabłyszczaniem może dodatkowo dbać o elementy metalowe zmywarki, przyspieszać wysychanie naczyń, dezynfekować,
- skład – sprawdź zwłaszcza te składniki, które często alergizują, jak dodatki zapachowe, czy barwniki, jeśli szukasz produktu ekologicznego, wegańskiego, biodegradowalnego, nietestowanego na zwierzętach – zapoznaj się z oznaczeniami na etykiecie,
- pojemność – płyn w dużym opakowaniu 750 ml, czy 800 ml często jest bardziej ekonomicznym wyborem niż wariant 400 ml lub 500 ml – sprawdzaj cenę za 100 ml lub cenę za 1 litr, minus tego rozwiązania to mniejsza poręczność butelki,
- zapach – płyn może być bezzapachowy lub aromatyzowany, ważne aby zapach nie był drażniący.
Podsumowując: jeśli Twoja zmywarka nie jest w stanie umyć szklanych kieliszków tak, aby były krystalicznie lśniące, być może jest to wina braku stosowania odpowiedniego nabłyszczacza, a nie wadliwego działania urządzenia. Zanim więc ocenisz jakość pracy zmywarki, zastosuj w niej nie tylko kapsułkę, ale również sól i dobry nabłyszczacz.
Nabłyszczacz do zmywarki: opinie
Napisz nam w komentarzu, lub daj znać na facebooku co sądzisz o naszym zestawieniu 🙂
Artykuł zawiera linki afiliacyjne kierujące do oferty sklepów internetowych. Nie wpływają one na wybór produktów i ich pozycję w rankingu.