Strona głównaDom i ogródPolerka samochodowa - jak wybrać? Jaka najlepsza?

Polerka samochodowa – jak wybrać? Jaka najlepsza?

Do czego służą polerki samochodowe?

Polerka samochodowa elektryczna to sprzęt służący do wyrównywania powierzchni. Polerka rotacyjna pozwala w równomierny sposób rozprowadzić na karoserii zarówno pasty polerskie mocno ścierające, jak i delikatne. Dzięki niej możliwe jest usunięcie płytkich rys i sprawienie, że lakier samochodowy nabiera efektu przejrzystości i blasku.

Polerki samochodowe ranking

Dobra polerka elektryczna umożliwi bezpieczną i efektowną korektę lakieru, nie tylko na powierzchni samochodu. Sprawdź, które modele sprzętów dostępnych na rynku są godne uwagi!

1. Ripper M80498

Ripper M80498



Ripper M80498 to dobrze znany model o mocy 2400 W ze smukłą obudową i gumowaną rękojeścią, która zapewnia pewny chwyt. Urządzenie wyposażono w miedziany wirnik i uzwojenie, co przekłada się na zminimalizowanie strat prędkości obrotów przy kontakcie polerki z polakierowaną powierzchnią.

Sprzęt nadaje się do pracy z powierzchniami lakierowanymi, a także z drewnem, metalem, kamieniem czy tworzywami sztucznymi. Pozwala na łatwą wymianę tarczy polerskich i daje możliwość regulacji prędkości obrotowej na 5 poziomach w zakresie od 500 do 3500 obrotów na minutę.

Urządzenie jest lekkie, bo waży jedynie około 3 kilogramów. Wykorzystuje także system Low Vibration, co ułatwia długotrwałą pracę. Model sprzedawany jest zazwyczaj w zestawie z gąbkami, filcem i dyskiem mocującym. Można nabyć go także w komplecie z dobrej jakości pastami polerskimi.

Zalety: Wady:
+ Urządzenie ma korzystny stosunek jakości do ceny. – Często jest podrabiane, dlatego łatwo trafić na nieoryginalny model.
+ Oferuje regulację prędkości pracy.  
+ Jest poręczne.  
+ Zostało solidnie wykonane.  

2. Wuber WR-OP-1500

Wuber WR-OP-1500



Wuber WR-OP-1500 to polerko-szlifierka o mocy 1500 W, wyposażona w tarczę o średnicy 15 cm. Produkt nadaje się do pracy z powierzchniami drewnianymi, metalowymi, kamiennymi i lakierowanymi. Wykorzystuje jednoczesny ruch obrotowy i oscylacyjny, dzięki czemu nie podgrzewa i nie przypala lakieru.

Model umożliwia regulowanie szybkości wirowania tarczy przy pomocy przekładni hipoidalnej. Pracuje w zakresie od 2100 do 5000 obr./min. Posiada włącznik z blokadą. Jest sprzedawany w zestawie z gąbką i kluczem imbusowym.

Zalety: Wady:
+ Produkt ma optymalną moc. – Brakuje mu niższych obrotów.
+ Jest solidnie wykonany. – Negatywne opinie dotyczą krótkiego kabla zasilającego.
+ Posiada szeroki zakres szybkości pracy.  
+ Ma korzystną cenę.  

3. YATO YT-82200

YATO YT-82200



YATO YT-82200 to polerka mimośrodowa o mocy 720 W, wyposażona w opcję regulowania prędkości pracy i system podtrzymywania mocy na niskich obrotach oraz przy silnym docisku. Głowica modelu porusza się ruchem eliptycznym i obrotowym, co zapobiega przegrzewaniu polerowanego materiału.

Produkt posiada długi przewód zasilający (5 metrów). Jest kompatybilny z nakładkami o średnicy 15 cm. Jego zakres RPM wynosi od 2100 do 5000 obr./min. Model waży 2,2 kg. Jest sprzedawany w zestawie z praktyczną walizką zamykaną na metalowe zatrzaski.

Zalety: Wady:
+ Produkt jest solidnie wykonany. – Jest sprzedawany w zestawie z niskiej jakości padami.
+ Posiada funkcję płynnej regulacji obrotów. – Głośno pracuje.
+ Ma długi przewód zasilający.  
+ Ma korzystny stosunek cena-jakość.  

4. Mastiff MF103220

Mastiff MF103220



Mastiff MF103220 to sprzęt o mocy 2400 W i uniwersalnej średnicy 18 cm. Produkt sprawdza się zarówno jako polerka samochodowa, jak i szlifierka. Model posiada profilowaną rękojeść oraz 6 poziomów regulowania mocy w zakresie od 600 do 3000 obr./min.

Produkt jest łatwy w obsłudze, dzięki blokadzie wrzeciona i przekładni do regulowania szybkości wirowania głowicy, umieszczonej w rączce. Nadaje się do pracy z lakierowanymi powierzchniami, a także z drewnem, metalem czy tworzywami sztucznymi. Model wykorzystuje system Low Vibration. Jest również stosunkowo lekki, bo waży około 4 kilogramów.

Zalety: Wady:
+ Produkt ma korzystny stosunek jakości do ceny. – Ma krótki przewód zasilający.
+ Oferuje optymalną moc z opcją jej regulowania. – Brakuje mu niższych obrotów.
+ Jest wygodny w użyciu.  
+ Nie nagrzewa się.  

5. Bass 5122

Bass 5122



Bass 5122 to budżetowa polerka od polskiego producenta, dysponująca mocą 110 W. Urządzenie pracuje z prędkością do 3200 obr./min. Jest sprzedawane w zestawie z nakładką froterską i nakładką do polerowania. Średnica tarczy urządzenia to 24 cm. Deklarowany poziom natężenia dźwięku wynosi 71,3 dB.

Sprzęt waży około 2,2 kg. Dzięki dwóm uchwytom po obu stronach jest wygodny w użyciu, a jego długi kabel zasilający zapewnia użytkownikowi swobodę ruchów. Model sprzedawany jest w zestawie z nakładką tekstylną oraz nakładką polerską typu baran.

Urządzenie nadaje się wyłącznie do polerowania powierzchni lakierowanych. Pozwala na rozprowadzenie środka polerskiego i wyszlifowanie z jego pomocą karoserii samochodu czy motocykla. Jest lekkie i łatwe w użyciu, ale nie posiada opcji zmiany szybkości wirowania tarczy.

Zalety: Wady:
+ Urządzenie ma przystępną cenę. – Nadaje się tylko do polerowania lakieru z użyciem pasty polerskiej.
+ Jest lekkie i poręczne. – Ma niską moc.
+ Jest łatwe w obsłudze.  
+ Pochodzi od polskiego producenta.  

Na co zwracać uwagę przy wyborze polerki samochodowej?

Maszyny polerskie dzielimy przede wszystkim na modele rotacyjne i oscylacyjne (inaczej mimośrodowe, orbitalne). Pierwsze posiadają pad w systemie stałej orbity o kształcie koła. Są bardzo dokładne, ale jednocześnie trudniejsze w użyciu. Poleca się je osobom, które mają już jakieś doświadczenie w polerowaniu różnych powierzchni. Dla amatorów lepsza będzie natomiast polerka oscylacyjna, która porusza się po orbitalnych elipsach, co oznacza, że łatwiej jest utrzymać jej trajektorię. Praca z takim sprzętem minimalizuje także ryzyko uszkodzenia lakieru (miejscowego przegrzania karoserii).

Jeśli chodzi o parametry, to szlifierki dedykowane polerowaniu lakieru samochodowego powinny dysponować odpowiednią mocą, szybkością wirowania oraz wagą i wielkością. Minimalna moc dla wydajnej pracy z takim sprzętem to 1000 W. Słabsze modele mogą bowiem szybko się przegrzewać, czym będą wymuszały przedłużające zabieg przerwy. Obowiązkową funkcją jest także regulacja obrotów, najlepiej w zakresie co najmniej od 1100 do 2000 RPM. Niższe tempo dedykowane jest wykończeniom, a wyższe usuwaniu niedoskonałości lakieru. Im szerszy zakres regulowania tego parametru, tym bardziej wielofunkcyjna i uniwersalna maszyna.

Na komfort pracy wpływają natomiast takie cechy, jak waga, wielkość i poręczność, gwarantowane przez odpowiednią konstrukcję i materiały oraz takie rozwiązania, jak ogumowana, profilowana rękojeść. Polerowanie samochodu to pracochłonne i czasochłonne zadanie, które wymaga precyzji, dlatego warto zadbać o wybór sprzętu, który nie będzie męczył rąk.

Polerka samochodowa opinie

Napisz nam w komentarzu lub daj znać na facebooku, co sądzisz o naszym zestawieniu 🙂

Zapisz się na nasz newsletter

Bądż na bieżąco ze wszystkimi nowymi wpisami. Wybieraj zawsze najlepsze produkty!

ZOSTAW KOMENTARZ

Please enter your comment!
Wpisz swoje imię

Zapisz się na nasz newsletter

Bądż na bieżąco ze wszystkimi nowymi wpisami. Wybieraj zawsze najlepsze produkty!