Strona głównaDom i ogródPolerka samochodowa - jak wybrać? Jaka najlepsza?

Polerka samochodowa – jak wybrać? Jaka najlepsza?

Do czego służą polerki samochodowe?

Polerka samochodowa elektryczna to sprzęt służący do wyrównywania powierzchni. Polerka rotacyjna pozwala w równomierny sposób rozprowadzić na karoserii zarówno pasty polerskie mocno ścierające, jak i delikatne. Dzięki niej możliwe jest usunięcie płytkich rys i sprawienie, że lakier samochodowy nabiera efektu przejrzystości i blasku.

Polerki samochodowe ranking

Dobra polerka elektryczna umożliwi bezpieczną i efektowną korektę lakieru, nie tylko na powierzchni samochodu. Sprawdź, które modele sprzętów dostępnych na rynku są godne uwagi!

1. EINHELL CE-CB 18/254

EINHELL CE-CB 18/254



Polerka EINHELL CE-CB 18/254 Li-Solo 2093301 to urządzenie zasilane akumulatorowo. Sprzęt posiada wyłącznik zabezpieczający go przed przeciążeniem. Model współpracuje z całym systemem urządzeń Power X-Change, co oznacza, że można wyposażyć go w akumulator, który pasuje do około 200 innych urządzeń tego producenta.

Produkt waży 2 kg. Jest sprzedawany w zestawie z padem syntetycznym i padem tekstylnym. Średnica jego tarczy wynosi 25,4 cm. Model oferuje regulację prędkości obrotów w zakresie do 2500 obr/min.

Zalety: Wady:
+ Produkt ma dobry stosunek jakości do ceny. – Jest sprzedawany bez akumulatora i ładowarki w zestawie
+ Oferuje regulację prędkości obrotów.  
+ Jest dosyć lekki i wygodny w użyciu.  
+ Jest zasilany akumulatorowo.  

2. Ripper M80498

Ripper M80498



Ripper M80498 to dobrze znany model o mocy 2400 W ze smukłą obudową i gumowaną rękojeścią, która zapewnia pewny chwyt. Urządzenie wyposażono w miedziany wirnik i uzwojenie, co przekłada się na zminimalizowanie strat prędkości obrotów przy kontakcie polerki z polakierowaną powierzchnią.

Sprzęt nadaje się do pracy z powierzchniami lakierowanymi, a także z drewnem, metalem, kamieniem czy tworzywami sztucznymi. Pozwala na łatwą wymianę tarczy polerskich i daje możliwość regulacji prędkości obrotowej na 5 poziomach w zakresie od 500 do 3500 obrotów na minutę.

Urządzenie jest lekkie, bo waży jedynie około 3 kilogramów. Wykorzystuje także system Low Vibration, co ułatwia długotrwałą pracę. Model sprzedawany jest zazwyczaj w zestawie z gąbkami, filcem i dyskiem mocującym. Można nabyć go także w komplecie z dobrej jakości pastami polerskimi.

Zalety: Wady:
+ Urządzenie ma korzystny stosunek jakości do ceny. – Często jest podrabiane, dlatego łatwo trafić na nieoryginalny model.
+ Oferuje regulację prędkości pracy.  
+ Jest poręczne.  
+ Zostało solidnie wykonane.  

3. Wuber WR-OP-1500

Wuber WR-OP-1500



Wuber WR-OP-1500 to polerko-szlifierka o mocy 1500 W, wyposażona w tarczę o średnicy 15 cm. Produkt nadaje się do pracy z powierzchniami drewnianymi, metalowymi, kamiennymi i lakierowanymi. Wykorzystuje jednoczesny ruch obrotowy i oscylacyjny, dzięki czemu nie podgrzewa i nie przypala lakieru.

Model umożliwia regulowanie szybkości wirowania tarczy przy pomocy przekładni hipoidalnej. Pracuje w zakresie od 2100 do 5000 obr./min. Posiada włącznik z blokadą. Jest sprzedawany w zestawie z gąbką i kluczem imbusowym.

Zalety: Wady:
+ Produkt ma optymalną moc. – Brakuje mu niższych obrotów.
+ Jest solidnie wykonany. – Negatywne opinie dotyczą krótkiego kabla zasilającego.
+ Posiada szeroki zakres szybkości pracy.  
+ Ma korzystną cenę.  

4. YATO YT-82200

YATO YT-82200



YATO YT-82200 to polerka mimośrodowa o mocy 720 W, wyposażona w opcję regulowania prędkości pracy i system podtrzymywania mocy na niskich obrotach oraz przy silnym docisku. Głowica modelu porusza się ruchem eliptycznym i obrotowym, co zapobiega przegrzewaniu polerowanego materiału.

Produkt posiada długi przewód zasilający (5 metrów). Jest kompatybilny z nakładkami o średnicy 15 cm. Jego zakres RPM wynosi od 2100 do 5000 obr./min. Model waży 2,2 kg. Jest sprzedawany w zestawie z praktyczną walizką zamykaną na metalowe zatrzaski.

Zalety: Wady:
+ Produkt jest solidnie wykonany. – Jest sprzedawany w zestawie z niskiej jakości padami.
+ Posiada funkcję płynnej regulacji obrotów. – Głośno pracuje.
+ Ma długi przewód zasilający.  
+ Ma korzystny stosunek cena-jakość.  

5. Bass 5122

Bass 5122



Bass 5122 to budżetowa polerka od polskiego producenta, dysponująca mocą 110 W. Urządzenie pracuje z prędkością do 3200 obr./min. Jest sprzedawane w zestawie z nakładką froterską i nakładką do polerowania. Średnica tarczy urządzenia to 24 cm. Deklarowany poziom natężenia dźwięku wynosi 71,3 dB.

Sprzęt waży około 2,2 kg. Dzięki dwóm uchwytom po obu stronach jest wygodny w użyciu, a jego długi kabel zasilający zapewnia użytkownikowi swobodę ruchów. Model sprzedawany jest w zestawie z nakładką tekstylną oraz nakładką polerską typu baran.

Urządzenie nadaje się wyłącznie do polerowania powierzchni lakierowanych. Pozwala na rozprowadzenie środka polerskiego i wyszlifowanie z jego pomocą karoserii samochodu czy motocykla. Jest lekkie i łatwe w użyciu, ale nie posiada opcji zmiany szybkości wirowania tarczy.

Zalety: Wady:
+ Urządzenie ma przystępną cenę. – Nadaje się tylko do polerowania lakieru z użyciem pasty polerskiej.
+ Jest lekkie i poręczne. – Ma niską moc.
+ Jest łatwe w obsłudze.  
+ Pochodzi od polskiego producenta.  

Na co zwracać uwagę przy wyborze polerki samochodowej?

Maszyny polerskie dzielimy przede wszystkim na modele rotacyjne i oscylacyjne (inaczej mimośrodowe, orbitalne). Pierwsze posiadają pad w systemie stałej orbity o kształcie koła. Są bardzo dokładne, ale jednocześnie trudniejsze w użyciu. Poleca się je osobom, które mają już jakieś doświadczenie w polerowaniu różnych powierzchni. Dla amatorów lepsza będzie natomiast polerka oscylacyjna, która porusza się po orbitalnych elipsach, co oznacza, że łatwiej jest utrzymać jej trajektorię. Praca z takim sprzętem minimalizuje także ryzyko uszkodzenia lakieru (miejscowego przegrzania karoserii).

Jeśli chodzi o parametry, to szlifierki dedykowane polerowaniu lakieru samochodowego powinny dysponować odpowiednią mocą, szybkością wirowania oraz wagą i wielkością. Minimalna moc dla wydajnej pracy z takim sprzętem to 1000 W. Słabsze modele mogą bowiem szybko się przegrzewać, czym będą wymuszały przedłużające zabieg przerwy. Obowiązkową funkcją jest także regulacja obrotów, najlepiej w zakresie co najmniej od 1100 do 2000 RPM. Niższe tempo dedykowane jest wykończeniom, a wyższe usuwaniu niedoskonałości lakieru. Im szerszy zakres regulowania tego parametru, tym bardziej wielofunkcyjna i uniwersalna maszyna.

Na komfort pracy wpływają natomiast takie cechy, jak waga, wielkość i poręczność, gwarantowane przez odpowiednią konstrukcję i materiały oraz takie rozwiązania, jak ogumowana, profilowana rękojeść. Polerowanie samochodu to pracochłonne i czasochłonne zadanie, które wymaga precyzji, dlatego warto zadbać o wybór sprzętu, który nie będzie męczył rąk.

Polerka samochodowa opinie

Napisz nam w komentarzu lub daj znać na facebooku, co sądzisz o naszym zestawieniu 🙂

POWIĄZANE ARTYKUŁY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najnowsze wpisy

Warto sprawdzić