Do czego służą polerki samochodowe?
Polerka samochodowa elektryczna to sprzęt służący do wyrównywania powierzchni. Polerka rotacyjna pozwala w równomierny sposób rozprowadzić na karoserii zarówno pasty polerskie mocno ścierające, jak i delikatne. Dzięki niej możliwe jest usunięcie płytkich rys i sprawienie, że lakier samochodowy nabiera efektu przejrzystości i blasku.
Polerki samochodowe ranking
Dobra polerka elektryczna umożliwi bezpieczną i efektowną korektę lakieru, nie tylko na powierzchni samochodu. Sprawdź, które modele sprzętów dostępnych na rynku są godne uwagi!
1. EINHELL CE-CB 18/254
Polerka EINHELL CE-CB 18/254 Li-Solo 2093301 to urządzenie zasilane akumulatorowo. Sprzęt posiada wyłącznik zabezpieczający go przed przeciążeniem. Model współpracuje z całym systemem urządzeń Power X-Change, co oznacza, że można wyposażyć go w akumulator, który pasuje do około 200 innych urządzeń tego producenta.
Produkt waży 2 kg. Jest sprzedawany w zestawie z padem syntetycznym i padem tekstylnym. Średnica jego tarczy wynosi 25,4 cm. Model oferuje regulację prędkości obrotów w zakresie do 2500 obr/min.
Zalety: | Wady: |
---|---|
+ Produkt ma dobry stosunek jakości do ceny. | – Jest sprzedawany bez akumulatora i ładowarki w zestawie |
+ Oferuje regulację prędkości obrotów. | |
+ Jest dosyć lekki i wygodny w użyciu. | |
+ Jest zasilany akumulatorowo. |
2. Ripper M80498
Ripper M80498 to dobrze znany model o mocy 2400 W ze smukłą obudową i gumowaną rękojeścią, która zapewnia pewny chwyt. Urządzenie wyposażono w miedziany wirnik i uzwojenie, co przekłada się na zminimalizowanie strat prędkości obrotów przy kontakcie polerki z polakierowaną powierzchnią.
Sprzęt nadaje się do pracy z powierzchniami lakierowanymi, a także z drewnem, metalem, kamieniem czy tworzywami sztucznymi. Pozwala na łatwą wymianę tarczy polerskich i daje możliwość regulacji prędkości obrotowej na 5 poziomach w zakresie od 500 do 3500 obrotów na minutę.
Urządzenie jest lekkie, bo waży jedynie około 3 kilogramów. Wykorzystuje także system Low Vibration, co ułatwia długotrwałą pracę. Model sprzedawany jest zazwyczaj w zestawie z gąbkami, filcem i dyskiem mocującym. Można nabyć go także w komplecie z dobrej jakości pastami polerskimi.
Zalety: | Wady: |
---|---|
+ Urządzenie ma korzystny stosunek jakości do ceny. | – Często jest podrabiane, dlatego łatwo trafić na nieoryginalny model. |
+ Oferuje regulację prędkości pracy. | |
+ Jest poręczne. | |
+ Zostało solidnie wykonane. |
3. Wuber WR-OP-1500
Wuber WR-OP-1500 to polerko-szlifierka o mocy 1500 W, wyposażona w tarczę o średnicy 15 cm. Produkt nadaje się do pracy z powierzchniami drewnianymi, metalowymi, kamiennymi i lakierowanymi. Wykorzystuje jednoczesny ruch obrotowy i oscylacyjny, dzięki czemu nie podgrzewa i nie przypala lakieru.
Model umożliwia regulowanie szybkości wirowania tarczy przy pomocy przekładni hipoidalnej. Pracuje w zakresie od 2100 do 5000 obr./min. Posiada włącznik z blokadą. Jest sprzedawany w zestawie z gąbką i kluczem imbusowym.
Zalety: | Wady: |
---|---|
+ Produkt ma optymalną moc. | – Brakuje mu niższych obrotów. |
+ Jest solidnie wykonany. | – Negatywne opinie dotyczą krótkiego kabla zasilającego. |
+ Posiada szeroki zakres szybkości pracy. | |
+ Ma korzystną cenę. |
4. YATO YT-82200
YATO YT-82200 to polerka mimośrodowa o mocy 720 W, wyposażona w opcję regulowania prędkości pracy i system podtrzymywania mocy na niskich obrotach oraz przy silnym docisku. Głowica modelu porusza się ruchem eliptycznym i obrotowym, co zapobiega przegrzewaniu polerowanego materiału.
Produkt posiada długi przewód zasilający (5 metrów). Jest kompatybilny z nakładkami o średnicy 15 cm. Jego zakres RPM wynosi od 2100 do 5000 obr./min. Model waży 2,2 kg. Jest sprzedawany w zestawie z praktyczną walizką zamykaną na metalowe zatrzaski.
Zalety: | Wady: |
---|---|
+ Produkt jest solidnie wykonany. | – Jest sprzedawany w zestawie z niskiej jakości padami. |
+ Posiada funkcję płynnej regulacji obrotów. | – Głośno pracuje. |
+ Ma długi przewód zasilający. | |
+ Ma korzystny stosunek cena-jakość. |
5. Bass 5122
Bass 5122 to budżetowa polerka od polskiego producenta, dysponująca mocą 110 W. Urządzenie pracuje z prędkością do 3200 obr./min. Jest sprzedawane w zestawie z nakładką froterską i nakładką do polerowania. Średnica tarczy urządzenia to 24 cm. Deklarowany poziom natężenia dźwięku wynosi 71,3 dB.
Sprzęt waży około 2,2 kg. Dzięki dwóm uchwytom po obu stronach jest wygodny w użyciu, a jego długi kabel zasilający zapewnia użytkownikowi swobodę ruchów. Model sprzedawany jest w zestawie z nakładką tekstylną oraz nakładką polerską typu baran.
Urządzenie nadaje się wyłącznie do polerowania powierzchni lakierowanych. Pozwala na rozprowadzenie środka polerskiego i wyszlifowanie z jego pomocą karoserii samochodu czy motocykla. Jest lekkie i łatwe w użyciu, ale nie posiada opcji zmiany szybkości wirowania tarczy.
Zalety: | Wady: |
---|---|
+ Urządzenie ma przystępną cenę. | – Nadaje się tylko do polerowania lakieru z użyciem pasty polerskiej. |
+ Jest lekkie i poręczne. | – Ma niską moc. |
+ Jest łatwe w obsłudze. | |
+ Pochodzi od polskiego producenta. |
Na co zwracać uwagę przy wyborze polerki samochodowej?
Maszyny polerskie dzielimy przede wszystkim na modele rotacyjne i oscylacyjne (inaczej mimośrodowe, orbitalne). Pierwsze posiadają pad w systemie stałej orbity o kształcie koła. Są bardzo dokładne, ale jednocześnie trudniejsze w użyciu. Poleca się je osobom, które mają już jakieś doświadczenie w polerowaniu różnych powierzchni. Dla amatorów lepsza będzie natomiast polerka oscylacyjna, która porusza się po orbitalnych elipsach, co oznacza, że łatwiej jest utrzymać jej trajektorię. Praca z takim sprzętem minimalizuje także ryzyko uszkodzenia lakieru (miejscowego przegrzania karoserii).
Jeśli chodzi o parametry, to szlifierki dedykowane polerowaniu lakieru samochodowego powinny dysponować odpowiednią mocą, szybkością wirowania oraz wagą i wielkością. Minimalna moc dla wydajnej pracy z takim sprzętem to 1000 W. Słabsze modele mogą bowiem szybko się przegrzewać, czym będą wymuszały przedłużające zabieg przerwy. Obowiązkową funkcją jest także regulacja obrotów, najlepiej w zakresie co najmniej od 1100 do 2000 RPM. Niższe tempo dedykowane jest wykończeniom, a wyższe usuwaniu niedoskonałości lakieru. Im szerszy zakres regulowania tego parametru, tym bardziej wielofunkcyjna i uniwersalna maszyna.
Na komfort pracy wpływają natomiast takie cechy, jak waga, wielkość i poręczność, gwarantowane przez odpowiednią konstrukcję i materiały oraz takie rozwiązania, jak ogumowana, profilowana rękojeść. Polerowanie samochodu to pracochłonne i czasochłonne zadanie, które wymaga precyzji, dlatego warto zadbać o wybór sprzętu, który nie będzie męczył rąk.
Polerka samochodowa opinie
Napisz nam w komentarzu lub daj znać na facebooku, co sądzisz o naszym zestawieniu 🙂